Skip links

Strona Multi Page – czym się wyróżnia?

Wiele podstron i zakładek, do których można dostać się za pomocą głównego menu – tak w skrócie można oddać specyfikę stron internetowych Multi Page. Dają znacznie większe możliwości pod kątem rozbudowania strony, mają więcej miejsca na treści, są łatwe w pozycjonowaniu oraz w pełni skalowalne – tym wyróżniają się na tle innych witryn i dzięki temu stanowią najszerzej rozpowszechniony typ stron w Internecie.

Z tego artykułu dowiesz się wszystkiego, co jest związane z tworzeniem i efektywnym wykorzystaniem stron internetowych typu Multi Page.

Szacowany czas czytania: 25 minut

Czym jest strona Multi Page?

Budowa stron internetowych typu Multi Page

Jakie są najpopularniejsze modele witryn MultiPage?

Strona korporacyjna a strona produktowa

One Page vs Multi Page – jaki rodzaj strony wybrać?

Jakie są zalety stron Multi Page?

Wady witryn typu Multi Page

Profesjonalny projekt strony Multi

Pozycjonowanie strony Multi Page

Kiedy warto wybierać stronę Multi?

W obliczu dynamicznego rozwoju Internetu, przedsiębiorcy prześcigają się w poszukiwaniach nowych metod zarządzania marką w wirtualnej rzeczywistości, zwłaszcza w obszarze technik marketingowych. Specjaliści od brandingu niezmiennie podkreślają ogromny potencjał, jaki klasyczna strona internetowa ma w budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marki. Według średniej dziennej ilości odwiedzin oraz miesięcznej liczby odsłon, najpopularniejszą witryną w sieci jest przeglądarka internetowa Google, dlatego nowoczesne strony internetowe tworzy się w oparciu o działania SEO, czyli pozycjonowanie strony w Internecie. W tej dziedzinie przodują strony typu Multi, które ze względu na rozbudowaną strukturę, dużą ilość informacji oraz intuicyjność przeglądania witryny są w stanie w krótkim czasie gromadzić wielu odwiedzających. Globalność i dostępność treści oraz możliwość budowania wizerunku eksperta to tylko nieliczne zalety stron internetowych – dzięki swojej stronie internetowej zwiększasz wiarygodność marki, masz możliwość automatyzacji obsługi Klienta oraz zdalnie prowadzisz działania reklamowe. Strony internetowe Multi, w szczególności strona firmowa to kanał, który wesprze Twój biznes.

Nowa strona ma otwierać nowe możliwości – dlatego stronę firmy należy projektować myśląc przede wszystkim w perspektywie tego wszystkiego co można z jej pomocą osiągnąć. Proces tworzenia stron internetowych i sklepów internetowych warto rozpocząć od szeroko pojętej analizy rynku, konkurencji i potrzeb potencjalnych Klientów. Następnie należy wybrać odpowiedni rodzaj strony internetowej pozwalającej oddać cel i charakter marki. Nie jest to proste zadanie kiedy brak jest wiedzy specjalistycznej o różnych rodzajach stron. Strony internetowe klasyfikujemy najczęściej ze względu na funkcję jaką mają pełnić, to z kolei warunkuje programowanie konkretnych funkcjonalności, a zatem łatwo o błąd. W takiej sytuacji najlepiej skorzystać z profesjonalnej usługi, w ramach której zostaną przedstawione główne typy witryn internetowych oraz opisane ich zastosowania, mocne strony i mankamenty poszczególnych rozwiązań. W Sitez stawiamy na projektowanie stron internetowych przyjaznych firmom, użytkownikom i wyszukiwarkom. Robimy to w oparciu o dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb Klienta – od A do Z!

Wybór konkretnego typu strony i jej ostateczna postać są uzależnione od rodzaju działalności, różnorodności oferowanego asortymentu a także planów na przyszłe działania promujące. Dostosowanie rodzaju witryny do marki, którą ma reprezentować w sieci bywa trudne, zwłaszcza dla osób niezwiązanych z marketingiem i nowymi technologiami. Gdy przedsiębiorca prowadzi sklep internetowy z rozbudowaną ofertą, szerokim zapleczem produktów nie wystarczy mu prosta strona typu Landing Page – w takim przypadku Multi Page, jako rozbudowana strona stanowi najlepszy wybór. Zaletą witryn typu Multi Page jest to, że nie trzeba ograniczać ilości treści merytorycznych, ani multimedialnych. Pod pojęciem Multi Page rozumiemy nieograniczone możliwości rozbudowania treści w dowolnym momencie, profesjonalne przedstawienie oferty w Internecie oraz optymalizację względem wyszukiwarek. Poniższy artykuł dokładniej przybliża budowę strony Multi oraz wskazuje jakie elementy Multi Page decydują o tym, że wybiera ją coraz większa liczba osób.

Czym jest strona Multi Page?

Każda strona internetowa to uporządkowany zbiór, połączonych ze sobą przez nawigację oraz linki elementów prezentowanych za pomocą przeglądarki internetowej pod określonym jednolitym adresem elektronicznym URL. Strona internetowa Multi, tak samo jak wszystkie witryny, składa się z kodu HTML i zawiera treści, grafiki, czy hiperłącza do innych plików i stron. Ten rodzaj strony ma tradycyjny charakter, co związane jest z obecnością wielu zakładek w przeciwieństwie do witryn jednostronicowych. Strony typu Multi Page charakteryzują się obecnością podstron, czyli treści w postaci tekstu, grafik, czy materiałów video umieszczonych pod unikalnym adresem URL, skonstruowanym w formie domeny. Przekierowania do poszczególnych podstron najczęściej umieszcza się w obrębie strony głównej, skąd za pomocą menu lub innych dedykowanych przycisków i elementów, użytkownik może swobodnie przechodzić między różnymi stronami i podstronami. Dzięki temu, że każda z podstron ma inny adres elektroniczny, łatwiej jest się na nie dostać bezpośrednio za pomocą wyszukiwarki Google. Nic więc dziwnego w tym, że Multi Page ma szerokie grono zwolenników – przede wszystkim dlatego, ze pozwala na prezentację dużej ilości informacji w uporządkowany sposób, przejrzysty dla użytkowników. Oprócz głównych elementów nawigacyjnych, na stronie Multi Page można dołączyć dodatkowe, rozwijalne podstrony, które umożliwiają dostęp do kilku contentów jednocześnie. Witryny wielostronicowe to strzał w dziesiątkę w przypadku tworzenia serwisu z poradami i recenzjami, strony firmowej w szczególności strony produktowej, czy sklepu internetowego.

Budowa stron internetowych typu Multi Page

Wygląd strony internetowej może znacząco różnić się pomiędzy stronami Multi, jednak w większości projektów strony internetowe Multi Page mają pewne stałe i charakterystyczne dla siebie elementy budowy. Popularna konstrukcja modelu Multi Page to najczęściej strona główna, informacje o firmie, oferta, moduł z aktualnościami i zakładka kontaktowa. Częstym zabiegiem jest zamieszczenie skrótów ze wszystkich podstron, wraz z prowadzącymi do nich linkami, na stronie głównej. Tutaj również znajduje się menu, za pomocą którego użytkownik przenosi się na konkretne podstrony, w poszukiwaniu interesujących go informacji. Multi Page mają możliwość tworzenia wielopoziomowych menu, najczęściej jednak spotyka się strukturę złożoną z dwóch, maksymalnie trzech poziomów. Na urządzeniach mobilnych menu z reguły zostaje zwinięte do tak zwanej formy „hamburgera”, dzięki czemu zwiększa się przejrzystość nawigacji. Jest to ważne, ponieważ każda strona internetowa musi być przejrzysta, funkcjonalna oraz atrakcyjna dla użytkownika, który ją przegląda.

Niezależnie od tego jakie strona ma przeznaczenie, powinna ona tworzyć spójną całość, a także współgrać ze stylem i kolorystyką elementów identyfikacji wizualnej marki. Harmonijny efekt można osiągnąć używając czystych linii, profesjonalnych grafik, uporządkowanych bloków tekstowych. W wielu przypadkach witryna Multi jest wystarczająca, jednak chcąc zyskać więcej przestrzeni można wybrać wersję z wieloma zakładkami. Dzięki temu, w strategiczny sposób wykorzystuje się niezapełnione części strony – czysta przestrzeń przyciąga wzrok użytkownika i dodatkowo podkreśla treść. Taki układ sprawia, że zarówno wersja desktopowa, jak i mobilna jest w pełni czytelna.

Jakie są najpopularniejsze modele witryn Multi Page?

W przypadku stron internetowych MultiPage szczególne miejsce zajmuje strona firmowa. W dzisiejszych czasach to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych rodzajów stron, ponieważ niemal każdy przedsiębiorca chce posiadać stronę firmy jako wizytówkę w sieci. Strona firmowa kreuje wizerunek marki w Internecie, ma za zadanie zaprezentować firmę i jej wirtualną ofertę. Niezależnie od tego czy tworzysz stronę korporacyjną, konsultingową, stronę startupu czy stronę produktową kluczowe jest przestrzeganie kolorystyki marki, wyeksponowane logo firmy oraz konsekwentne stosowanie wybranej typografii. Oczywiście strona Multi przyjmuje wiele form, dlatego też ta grupa stron internetowych jest zróżnicowana pod względem wyglądu, wielkości, ale również zastosowania. W zależności od potrzeb firma może postawić na prostą stronę Wizytówkę, angażujący użytkownika Landing Page lub inny projekt strony Single Page. Jednak przy dużej ilości towarów i usług ciężko jest ująć wszystko na pojedynczej stronie głównej, dlatego przejrzyste przedstawienie produktów pomaga zapewnić strona Multi. Zawiera ona podstrony, na których można zamieścić bardziej szczegółowe opisy i multimedia. Składa się na nią strona główna, na której znajdziemy logo firmy, informacje ogólne oraz menu główne. Obecnie najbardziej popularna konstrukcja menu poza stroną główną, posiada zakładkę z informacjami o firmie, ofertę, moduł z aktualnościami oraz kontakt. Menu może być pojedyncze lub wieloetapowe, na przykład gdy podstrona oferta dzieli się na kilka typów usług. Następny element stanowią właśnie podstrony – jest ich tyle ile dana firma potrzebuje, aby rzetelnie i ze szczegółami opisać swoje produkty bądź usługi oraz zamieścić w zależności od potrzeb zdjęcia, grafiki, statystyki, czy filmy video. Multi Page zapewniają możliwość wprowadzania zmian w ofercie, aktualizowania informacji, czy też dodawania zupełnie nowych treści bez ponoszenia kosztów. Jest to możliwe do osiągnięcia poprzez zastosowanie intuicyjnego i prostego w obsłudze panelu administracyjnego.

Strona korporacyjna a strona produktowa

Klasyczna strona firmowa to z reguły strona główna z kilkoma podstronami, a zatem ma formę internetowej Multi Page, jednak w zależności od charakteru i potrzeb marki może przybierać ona konkretne modele witryn Multi dla firm, mianowicie może być stroną korporacyjną, lub stroną produktową. Strona korporacyjna skupia się na samej firmie, jej historii, formach działalności. Znajdziemy tutaj także wartości, którymi kieruje się dany biznes i bardzo często plany, bądź perspektywy rozwoju marki. Ten typ strony koncentruje uwagę na istocie samej firmy, ukazując ją w jak najlepszym świetle. Z kolei strona produktowa pełni kluczową rolę w prezentowaniu produktów, czy świadczonych usług. Sama nazwa sugeruje, że te Multi Page zaprojektowane są z myślą o sprzedaży, a zgromadzona na nich zawartość ma przekazywać cenne informacje, odpowiadać na pytania potencjalnych Klientów, a także zachęcać do skorzystania z oferty właśnie tej marki. Zatem tutaj treści witryny to przeważnie zdjęcia i opisy produktów, ich warianty, ceny, a także recenzje, które mogą pomóc w sprzedaży.

One Page vs Multi Page – jaki rodzaj strony wybrać?

Mamy tutaj wybór pomiędzy dwiema zupełnie różnymi stronami. To, który layout będzie najlepszy jest uzależnione od potrzeb oraz preferencji danej działalności.

Strony One Page, jak sama nazwa wskazuje, składają się tylko z jednej strony. Prosta budowa, niewymagająca przechodzenia między zakładkami, pozwala na poruszanie się po stronie wyłącznie za pomocą scrollowania. Jeżeli w menu zostały umieszczone zakładki, to tylko celem ułatwienia nawigacji, przewijają one ekran do odpowiedniej sekcji, pod tym samym adresem URL. One Page zwykle występują w wersji Full Screen, czyli wyświetlają się na całym ekranie, co w połączeniu z brakiem dodatkowych podstron sprawia, że ich przeglądanie jest wygodne na wszystkich urządzeniach mobilnych. Te strony dobrze sprawdzają się jako firmowe wizytówki internetowe, blogi i portfolio oraz strony osobiste czy eventowe. Natomiast już jedna podstrona w witrynie klasyfikuje ją jako stronę Multi Page. Jest to rozwiązanie znacznie popularniejsze od jednostronicowych witryn, na skalę światową wybierane do tworzenia rozbudowanych stron dla firm, serwisów informacyjnych i sklepów internetowych. Multi Page wymaga bardziej przemyślanej nawigacji po stronie, gdzie użytkownik, za pomocą menu lub innych dedykowanych elementów, z obrębu strony głównej przechodzi na konkretne podstrony. Podczas tworzenia stron typu Multi należy wziąć pod uwagę zawartość, wygodną nawigację oraz tempo ładowania strony. Poza tym wersję mobilną Multi Page musisz dostosować pod rozdzielczość różnych wielkości urządzeń oraz niejednokrotnie okroić z niepotrzebnych elementów, co zwiększy szanse konwersji z kanału mobile – dzięki temu strona stanie się responsywna.

Strony Multi Page pozwalają upakować w swojej strukturze większą ilość treści aniżeli strony Single Page, co bezkompromisowo znajduje się wśród najważniejszych zalet Multi Page. W przypadku strony One Page dopasowanie zbyt dużej ilości tekstu do pojedynczej strony głównej może sugerować robotom Google manipulacje, w konsekwencji czego istnieje szansa narażenia się na karę. Dlatego to właśnie strony Multi sprawdzą się u przedsiębiorców z szeroką ofertą produktów lub usług, którzy chcą zamieszczać rzetelne opisy, publikować ostatnie realizacje lub tworzyć serwisy z poradnikami, recenzjami bądź relacjami. Dodatkowo stronę rodzaju Multi możemy dowolnie modyfikować – dodawać nowe pozycje oraz całe kolejne zakładki do menu, czy edytować istniejące treści bez zaburzania zbudowanej struktury. Dzięki temu pozycjonowanie Multi Page jest znacznie skuteczniejsze niż w przypadku One Page.

Jakie są zalety stron Multi Page?

  • Skalowalność

Wśród największych zalet stron Multi Page należy wymienić to, że jest ona w pełni skalowalna, a więc ma zdolność do sprawnego działania w sytuacjach rosnącej liczby użytkowników, zwiększonej ilości przetwarzanych danych lub rozrostu sieci komputerowej. Daje to możliwość jej rozbudowy, powiększania ilości elementów składowych przy zapewnieniu równie wydajnego funkcjonowania. Niezależnie od stopnia natężenia ruchu, jest tak samo bezawaryjna przy kilku, jak i przy kilku tysiącach odwiedzających.

  • Komunikatywność

Strona typu Multi pozwala zmieścić nieograniczoną ilość treści, jednocześnie zachowując uporządkowany i czytelny wygląd. Za sprawą dodatkowych podstron jest tu spora przestrzeń do zagospodarowania przez liczne teksty oraz wszelkie multimedia wysokiej rozdzielczości jak grafiki, galerie zdjęć, filmy video. Projekt przewiduje stosowanie i swobodne korzystanie z dodatkowych wtyczek i przycisków nawigacyjnych.

  • Możliwość nieograniczonej rozbudowy strony

Projektując strony internetowe Multi Klienci zyskują możliwość dodawania nowych treści bez limitów ilościowych. W tym celu może być wykorzystane tak zwane mega menu – do głównych elementów nawigacyjnych zostają wówczas dodane rozwijalne listy podstron. W ten sposób użytkownik ma łatwy dostęp do każdej zakładki, nawet przy dużej ilości contentu.

  • Intuicyjność

Ponad połowa łącznej sumy odwiedzin stron internetowych pochodzi od użytkowników komputerów i laptopów. Są oni przyzwyczajeni do tradycyjnej budowy Multi Page i nawigacji między jej podstronami, dlatego to właśnie te witryny budzą w nich większe zaufanie. Między innymi te preferencje wpłynęły na fakt, iż obecnie to właśnie Multi Page stanowią najszerzej rozpowszechniony rodzaj stron internetowych.

  • Uniwersalność

Witryna Multi Page ma zdolność dopasowywania się nie tylko do firmy, ale również do celu, w jakim została stworzona. Za pomocą specjalnych wtyczek, opcji oraz funkcjonalności może przybrać postać rozbudowanej strony firmowej, sklepu e-Commerce, a nawet serwisu stanowiącego grupę stron internetowych powiązanych ze sobą. Wszystko w dbałości o wygląd spójny z identyfikacją wizualną marki.

  • Skuteczne pozycjonowanie strony

Zaletą rozwiązania Multi Page jest jej korzystny wpływ na przynoszące rezultaty pozycjonowanie strony. Podział na strony i podstrony pozwala zawrzeć wiele słów kluczowych w treści witryny, co przez algorytmy przeglądarek postrzegane jest jako przydatne i może skutkować wysokimi pozycjami w rankingu. Odpowiednio nasycony wartościową treścią content sprawia, że witryna jest lepiej zoptymalizowana.

Wady witryn typu Multi Page

  • Koszt strony Multi Page

Wielostronicowe, rozbudowane witryny wymagają dużego nakładu pracy i dostępności materiałów. Oprócz profesjonalnego projektu strony i wsparcia technicznego, należy zadbać o dobrej jakości teksty – powinny one być wyczerpujące, a przy tym treściwe i łatwe do przyswojenia dla użytkownika . Ponadto strony Multi są droższe w utrzymaniu, ze względu na konieczność aktualizowania większej ilości contentu.

  • Administrowanie strony Multi Page

Wśród wad stron typu Multi Page warto wspomnieć również o konieczności zaznajomienia się z panelem administracyjnym dedykowanego systemu zarządzania treścią. Samodzielna aktualizacja treści może sprawiać trudności, nawet po przebytym szkoleniu z obsługi. Oprócz tego administrowanie Multi Page zajmuje także więcej czasu i jest trudniejsze ze względu na dużą ilość informacji i rozbudowaną strukturę.

  • Bounce rate

Duża ilość treści witryny przekłada się na wolniejsze ładowanie strony, a także rozprasza uwagę, przez co użytkownik może się zniechęcić i w rezultacie opuścić stronę. W przypadku Multi Page, wysoki współczynnik odrzuceń to sygnał dla wyszukiwarki, który oznacza, że użytkownik nie znalazł pożądanych informacji, a strona nie spełniła jego oczekiwań, tym samym wpływa negatywnie na pozycjonowanie.

  • Mniejsza wygoda korzystania z urządzeń mobilnych

Dla użytkowników smartfonów naturalną czynnością jest scrollowanie ekranu w dół, dlatego korzystanie z Multi Page za pomocą telefonu jest mniej wygodne niż przeglądanie przewijalnych stron typu One Page. Samo przygotowanie wersji mobilnej i jej optymalizacja zajmująca więcej czasu niż w przypadku witryn jednostronicowych to kolejne wady stron Multi, które należy wziąć pod uwagę na etapie tworzenia projektu.

Profesjonalny projekt strony Multi

W przypadku profesjonalnego projektu masz szansę osiągnąć większą różnorodność i niepowtarzalny design, czego nie dają gotowe szablony dostępne za darmo w Internecie. Specjaliści z agencji kreatywnej Sitez znają trendy i najnowsze tendencje w projektowaniu stron internetowych, a więc są w stanie zaproponować wiele ciekawych rozwiązań. Chociażby Full Screen Multi Page – to popularny model, który pozwala wykorzystać całą przestrzeń ekranu, co niewątpliwie podkreśla walory estetyczne strony. Pierwszy plan stanowi zdjęcie w tle, najczęściej nawiązuje ono do profilu działalności firmy, lub kojarzy się z czymś przyjemnym. Pozostałe elementy, jak menu, zakładki są subtelne i mniej wyeksponowane. Klasyczna Multi Page wygląda odwrotnie – charakteryzuje się większą ilością merytorycznej treści oraz wyraźnym podkreśleniem podstron, a jako elementy wizualne wykorzystuje animacje lub niewielkie grafiki.

Jednak projekt strony to nie tylko jej ostateczny wygląd, ale przede wszystkim narzędzia, dzięki którym Klienci osiągają swoje cele biznesowe. W zależności od potrzeby można wymienić wiele dedykowanych funkcjonalności strony Multi – dla restauracji może to być personalizowany system zamówień i dostaw, połączony dodatkowo z popularnymi aplikacjami, a dla strony hotelu specjalny plan rezerwacji. Standardem pracy specjalistów z Sitez jest, aby nasze realizacje budowały markę, szerzyły wizerunek i ofertę i wreszcie – generowały wzrost sprzedaży.

Pozycjonowanie strony Multi Page

Strony Multi Page pozwalają na ilość treści znacznie większą niż w przypadku witryn typu One Page, dlatego świetnie sprawdzają się w podejmowaniu działań pozycjonowania strony. Obszernie opisana i bogata w treści strona jest postrzegana przez algorytmy przeglądarek jako przydatna, przez co ma większe szanse na dobre pozycje w rankingu wyszukiwań. Większa ilość podstron pozwala zmieścić dużą ilość informacji, pośród których roboty Google mogą odszukać więcej słów kluczowych. W przypadku Multi Page linkowanie należy rozłożyć w taki sposób, aby móc efektywnie pozycjonować poszczególne podstrony z całą zawartością multimedialną i słowami kluczowymi. W tym celu stosuje się linkowanie zewnętrzne, które pozwala zachować różnorodność. Dzięki temu zwiększamy szanse na to, że nasza nowa strona będzie pojawiać się jako wynik wyszukiwania dla większej liczby zapytań, co pozwoli zwiększyć zasięgi i dotrzeć do wielu odbiorców.

Na wysokie miejsce w wyszukiwarkach największy wpływ ma pozycjonowanie strony, które pozwala generować cenny ruch organiczny. Organic traffic, inaczej nazywany ruchem bezpłatnym, jest określeniem wszystkich użytkowników, którzy trafili na stronę za pośrednictwem darmowych wyników wyszukiwania. Ruch organiczny informuje roboty Google o tym, co znajduje się na stronie oraz w odpowiedzi na jakie zapytania może się ona wyświetlać w wyszukiwarkach. Dynamiczne strony, które stale się zmieniają i rozbudowują, proporcjonalnie zwiększają ruch, dlatego ważne jest, aby zadbać o częstą aktualizację treści strony oraz jej optymalizację – dzięki temu roboty Google będą częściej otrzymywać o niej informacje, przy niepogorszonych warunkach i prędkości ładowania strony.

Kiedy warto wybierać stronę Multi?

Jest to jeden z bardziej popularnych typów stron internetowych przyjaznych markom w sieci. Strony internetowe Multi najlepiej sprawdzają się jako rozbudowane strony dla firm, czego zasługą jest ich elastyczność w tworzeniu przejrzystego layoutu. Strona firmowa typu Multi Page umożliwia rzetelne przedstawienie oferty firmy, gdzie chcemy zawrzeć dużą ilość informacji o wysokim stopniu rozbudowania treści. Dlatego Multi Page sprawdzą się zdecydowania lepiej przy obszernych projektach, gdy firma ma szeroką ofertę towarów i usług, a także pragnie się rozwijać. Oczywiście poprzez Multi Page rozumie się także sklepy internetowe, dlatego jest to niezawodne narzędzie rynku e-Commerce.

To dla kogo strona Multi będzie najlepsza wynika z charakteru branży, specyfiki działalności oraz celów, jakie zamierzamy osiągnąć za pomocą witryny. Każda strona internetowa powinna przekazywać najważniejsze informacje, zawierać dedykowane funkcjonalności i przede wszystkim zachęcać użytkowników do dalszego przeglądania.

Leave a comment

This website uses cookies to improve your web experience.
Home
Account
Cart
Search